Meisje van 27

Ik weet niet in hoeverre dit bij andere mensen ook  het geval is, maar in mijn hoofd ben ik zo’n 6 jaar jonger dan ik in werkelijkheid ben.  27 dus. Dat is al een paar jaar zo. Elke  6de november staat er een jaar meer op de teller maar wanneer ik de nieuwe leeftijd voorleg aan mijn innerlijke zelf krijg ik spontaan een errormelding. ‘Klopt niks van, wij zijn 6 jaar jonger’. Waar ergens onderweg ik die 6 jaar ben kwijtgespeeld, ik zou het niet kunnen zeggen.  Nog een geluk dat ik er jonger uitzie dan ik in werkelijkheid ben. God zegene alle mensen die een verbaasd gezicht trekken wanneer ik gevraagd naar mijn leeftijd mededeel dat mijn boot al lang de kaap van de 30 is voorbijgezeild.

En toch. Er beginnen wat scheurtjes te komen in mijn eeuwig jonge masker. In de vorm van rimpeltjes en groeven en minder strakke vel hier en daar. Ik heb mezelf nog een tijdje wijsgemaakt dat ik de enige was die het zag maar de laatste weken merk ik dat het verder gaat dan dat. Want ook mijn publiek is duidelijk aan het veranderen.  Voor mij geen fluitconcerten of complimenten meer van jonge twintigers, wel steelse blikken van 40 of 45-jarige huisvaders in de supermarkt. Het is wel even wennen…. Zelfs een roddelblaadje openslaan is tegenwoordig een confrontatie: Brad Pitt 49, Johnny Depp 50, Mario Lopez 40… Nog niet zo lang geleden (of wel? )hingen die in de vorm van Joepi-posters aan mijn slaapkamermuur…

En binnenkort komt er dus weer een jaartje bij. Mijn innerlijke zelf slaat spontaan tilt van al de errormeldingen…Ben ik de enige, of hebben alle vrouwen zo’n meisje van 27 ergens binnenin?

 

Getagged

4 thoughts on “Meisje van 27

  1. Af en toe is dat zelfs meer dan 6 jaar, maar het lijkt me een universeel fenomeen.

Geef een reactie

