Liefde in tijden van moderne technologie

Ik ben blij dat ik al 10 jaar van de huwelijksmarkt af ben. Echt waar. Want vrijgezel-op-zoek zijn lijkt me vandaag de dag een stuk ingewikkelder en stresserender dan vroeger, ‘in mijnen tijd’. Want met al die moderne technologie, met Facebook en Whatsapp en Instagram en Twitter en de hele reutemeteut is een mens zowat de hele dag ergens te volgen en dat is, naar mijn bescheiden mening, niet goed voor ontluikende relaties.

Hoe ik daar zo bijkom? Een van mijn amiguísimas leerde drie weken geleden iemand kennen. De evolutie van die beginnende relatie bespreken we uiteraard elke dag tot in de kleinste details, want daarvoor zijn we vrouwen en amiguísimas. Tot zover alles normaal. Deed ik 15 jaar geleden ook al. Maar het valt me op hoezeer berichtjes in facebook of whatsapp of het ontbreken daarvan de dag kunnen maken of breken. Voorbeeld: Amiguísima stuurt een whatsapp rond een uur of  9 met de vraag of de ontluikende relatie die dag zin heeft om samen te lunchen. Ontluikende relatie antwoordt niet. Maaaarrrrrrrrrrrrrrr…. Whatsapp geeft aan dat hij om 10.40h actief was op het netwerk. En dus por cojones het bericht gezien moet hebben. Maar waarom antwoordt hij dan niet? Speculaties in overdrive en goed humeur om zeep voor de rest van de dag. Tot de ontluikende relatie ergens laat in de middag een verontschuldigend berichtje stuurt in de stijl van ‘net wakker, niet gezien’. Worden er liedjes op facebook gepubliceerd, dan moet daar ook een diepere betekenis achterzitten. Onmogelijk dat het hier gewoon om een liedje zonder meer gaat. En waarom werd die foto van die blonde del ‘geliket’? Zit hier meer achter of is dit puur toeval? En kijk, die foto werd geliket om 13.00h , maar lag hij toen naar eigen zeggen niet te ronken in de zetel waardoor hij jouw berichtje niet zag?

coupletexting

Wat een stress, zeg. Een emotionele rollercoaster de hele dag door en mijn amiguísima is normaal gezien echt wel van de rationele soort. ‘In mijnen tijd’ was dat toch allemaal simpeler. Preselecties tijdens de kuskesdans om twaalf uur (http://www.youtube.com/watch?v=PK2HANwsUWg) en grote finale tijdens de daaropvolgende ‘trage’. Communicatie via telefoon (niet eens draadloos) of piepklein opgevouwen briefjes meegegeven met vrienden en vriendinnen die toevallig naar dezelfde school gingen. En deden alsof ze die briefjes niet stiekem lazen achter uw rug. Hoorde je een week niks van het onderwerp van verlangen dan lag die of ergens in een ziekenhuis of hij had zijn interesse verloren (of was gestraft met correspondentieverbod door zijn ouders wegens rapport vol rode cijfers…shit happens ). Simpel. Ongecompliceerd. Of misschien is het leven gewoon gemakkelijker als je jong en onervaren bent en heeft dit niks met moderne technologie te maken? Kan ook zijn…. Alleszins, ik pak mijn echtgenoot nog maar eens even stevig vast, dat hij niet kan gaan lopen!

Getagged , , , ,

Geef een reactie

