1 minuutje

Het is waarschijnlijk niet het beste moment om dit te vragen, zo op een maandagmorgen wanneer iedereen zich nog de weekendprut uit de ogen moet wrijven en hardnekkige pogingen doet om ergens de kracht te vinden om zich weer richting werk te slepen en de kinderen naar school te krijgen en toch nog eerst een gezond ontbijt op tafel te toveren en zo… Maar toch… ik waag het erop. 1 minuutje van jullie tijd heb ik nodig . Echt niet meer. 1 minuutje waarbij jullie heel even jullie ogen dichtdoen en met heel jullie hart aan Estrellita denken. Juist ja, Estrellita, mijn hondje. Ik begrijp het wel. Er zijn belangrijkere dingen in het leven. En ernstigere problemen die de aandacht behoeven. Maar op dit ogenblik is Estrellita heel even het centrum van de wereld.

9 jaar wordt ze in november. 9 jaar van cabriolen en gekkigheid, van lieve avondknuffels in de zetel en natte ochtendlikjes in bed. Van bijna je benen breken over de honderden balletjes die ze overal in huis verspreidt en van eindeloze voorraden hondensnoepjes in de voorraadkast. Problemen heeft ze eigenlijk nooit gehad. Als puppy is ze eens onder een auto terechtgekomen maar ze was zo klein dat de auto gewoon over haar heen zoefde zonder zelfs maar één haartje uit de plooi te leggen. En ze heeft een keertje een opgezwollen keel gehad nadat ze te gulzig een beentje naar binnen schrokte dat halverwege bleef steken.

Maar nu moet ze dus onder het mes. Een paar bultjes verwijderen die zich op haar melkklieren hebben gevormd na een psychologische zwangerschap, gevolg van mijn eigen echte zwangerschap. En als we toch bezig zijn, steriliseren om verdere problemen te vermijden. Een routine-operatie, zeker wel, maar toch ben ik bang. Dat er iets verkeerd loopt, dat ze niet bijkomt uit de verdoving…

En daarom dus mijn vraag. Of jullie vandaag heel even heel hard aan mijn lieve schat kunnen denken?

31102012411

Getagged ,

6 thoughts on “1 minuutje

  1. Sofie Geentjens zegt:

    Ik zal eraan denken🙂

  2. Tanja zegt:

    ik zal een zelfs een kaarsje branden voor je hondje! Ze maken toch ook deel uit van je familie he🙂

  3. Met alle plezier. Veel sterkte!

Geef een reactie

