Anders

En hier zitten we dan weer. Achter ons bureautje, telefoon binnen handbereik en ogen rooddooraderd van het langdurig staren naar te felle computerschermen. De overgang van vakantie naar werk valt me dit jaar zwaarder dan ooit. Ondanks het feit dat ik blij mag zijn werk te hebben om naar terug te keren in dit Spanje waar nog steeds 27% van de volwassen bevolking werkloos is. Ondanks het feit dat mijn werk best wel leuk is en ik er mijn ei in kwijt kan en ondanks het feit dat mijn collega’s over het algemeen (met uitzondering dus van een zekere 63-jarige pakjesjongen) van de toffe soort zijn.
Wat is er dit jaar anders dan andere jaren? Waarom kost het me ‘s morgens meer moeite in de wagen te stappen richting kantoor en waarom spurt ik ‘s avonds als een topatleet de trappen af richting parking om zo snel mogelijk weer huiswaarts te kunnen keren? (Geen sinecure overigens op mijn torenhoge hakken die ik een beetje ontwend ben na 6 maanden platschoense zwangerschap en 4 maanden bevallingsverlof op slefferkes – en ja, 6 maanden, want de eerste drie vond ik een hakje best nog kunnen). De reden voor mijn nieuwe werkattitude is niet ver te zoeken en draagt zelfs een naam: Kai. Dat lieve, kleine ventje dat zalig ruikt naar een mengseltje van babylotion en ondergeplaste pampers, dat me stralend toelacht zodra ik de kamer binnenkom, dat zijn armpjes uitstrekt om in de mijne te verdwijnen, dat het uitgiert van de pret als papa de clown uithangt en met wie het zalig vertoeven is in een zwembad onder de zomerzon. En dat dus elke morgen, zodra ik in de autostap, opeens 11 uur van me verwijderd is. Dàt is dus wat er anders is. 1175357_10151853272403545_1766674971_n

Getagged ,

Geef een reactie

