Hij doet het weer

Hij doet het weer. De pakjesjongen van 63. Mij op de kast jagen, vroeg in de morgen, nog vóór ik mijn koffie op heb. Al twee dagen belt hij me om half 9 – wanneer ik lekker zit te ontbijten en nog niet hoef te werken – met vragen en commentaren over bestellingen. Gisteren was ik te overdonderd om er wat van te zeggen. Vandaag besloot ik er geen punt van te maken en tóch de telefoon op te nemen want ik ben nu eenmaal een lieve meid. Nou, heb ik daar even spijt van.
Het begon nog vriendelijk, met de vraag of ik een bestelling opnieuw kon uitprinten en van een etiketje voorzien, dus nietsvermoedend liet ik de man verder praten. ‘En bestelling K58… wat wil je daar eigenlijk? Flessen of zakjes?’…. Ik: ‘Euh…. Zakjes…. Heb ik me vergist dan?’. Een geïrriteerde zucht klonk aan de andere kant van de lijn: ‘¡Ay Dios!’
Ik wist van verbijstering even niet wat zeggen. ‘Ay Dios’?? WTF? Stel je voor dat je baas zich vergist en jij zucht in zijn bijzijn: ‘Jezus, man’– daar komt het zo’n beetje mee overeen. Een totaal gebrek aan respect dus. Hij ging lustig verder: ‘Bekijk de bestelbon maar. En verander hem dan, print hem opnieuw uit en breng hem naar beneden.’ Nog orders geven ook nog. Dat was er toch wel over. Ik rechtte mijn schouders en sprak koel in de hoorn: ‘Ik zal het om 9 uur bekijken, wanneer ik aan de slag ga.’ En hing op. In mijn hoofd moordzuchtige plannen beramend.

2 thoughts on “Hij doet het weer

  1. #maardatismijnmening zegt:

    Andermaal een vermakelijk relaas… Oog voor details. En sprankelend verwoord! Complimenten!

Geef een reactie

