Mijn oprechte excuses (in veelvoud)

Mijn oprecht excuses voor de langdurige radiostilte. De alerte types onder jullie zullen al wel gemerkt hebben dat ik twee maanden geleden mama ben geworden van een schattig kereltje, Kai, en de mama’s onder de alerte types zullen het zeker met me eens zijn dat zo’n klein brokje onschuld de eerste weken of maanden best wel veel werk met zich meebrengt. En kaka, heel veel kaka. Zwarte kaka, gele kaka, groene kaka, bruine kaka… .

Maar mijn oprechte excuses dus. Ik had graag in alle stijl afscheid genomen voor mijn reces, samen met jullie een bevallingsdatum geprikt, maar helaas, het heeft niet mogen zijn. Kai besloot een maandje te vroeg ter wereld te komen. Misschien omdat het gewoon ‘ne rappe‘ is, of omdat hij net als ik helemaal geen zin had in de Ecuatoriaanse babyshower die eigenlijk zondag 17 maart op de agenda stond. Wat zou betekenen dat mijn zoontje al vóór zijn geboorte met de mama samenspande tegen de papa, iets wat ik alleen maar als veelbelovend kan aanmerken.

Ook mijn oprechte excuses voor de stortvloed aan babyfoto’s op facebook. Kan misschien een beetje repetitief zijn. Een beetje saai (‘Heeft dat mens niks interessanters te melden?’ – niet dus, tenzij jullie graag meer horen over de pro’s en contra’s van borst-en flessenvoeding, pampers van Huggies en pampers van de Mercadona en een dagelijks verslag willen van onze vorderingen aangaande nachtrust). Maar laten we wel wezen, het is een bijzonder schattig ventje en met een familie in Ecuador en een andere in België is Facebook echt wel een geweldige manier om iedereen gelijktijdig op de hoogte te houden van Kai’s wel en wee. Wie er niet tegen kan, mag mij dus gerust van Facebook smijten. No hard feelings.

Mijn oprechte excuses als op deze blog vanaf nu wat minder wordt gesproken over Spaanse politiek en wat meer over Spaanse slapeloze nachten. Wat minder algemeen nut en wat meer middagdut of pappetut. Jullie Karolien is nu een mama. Mijn oprechte excuses.

Image

 

Getagged

Geef een reactie

