Stress-addict of regelnicht

December was een rustige maand en zelfs de eerste week van januari was onwezenlijk stil, maar sinds Drie-Koningen zijn we hier op het werk plots in overdrive. Enerzijds omdat we het eerste weekend van februari deelnemen aan Cosmobelleza, de grootste esthetica-beurs van het land, een evenement waar andere bedrijven twee of drie maanden op voorhand al mee bezig zijn, maar wij, más chulo que un pirolo, pas sinds vorige week. Of eigenlijk deze week, want vorige week zijn we niet verder gekomen dan wat algemeen gebabbel. Het heeft natuurlijk zo zijn voordelen als je baas de eigenaar van de beurs is: de deadlines die gelden voor de andere deelnemers, daar heb ik lak aan. Ik hoef enkele de magische woorden: Sr. Rodríguez heeft gezegd dat…. uit te spreken en iedereen vliegt in het rond om aan mijn wensen te voldoen. De moderne versie van simsalabim of abracadabra. De buitenlandse providers zijn gelukkig al gewend aan onze last-minute nukken en werken ook goed mee.  Spannend blijft het wel. Hebben we die catalogi nu wel of niet op tijd klaar? Hebben we écht nog genoeg tijd om een extra banner bij te drukken? En komen die ijskasten er nu nog of wordt het warme cava voor de klanten dit jaar?

Ik zeur wel over de stress maar eigenlijk vind ik het prachtig. Ik vlieg op- en neer door de gang, pleeg het ene telefoontje na het andere, bedreig de ene provider terwijl  ik de andere nog een extra lepel stroop om de mond smeer, belaag mijn baas met to do-lijstjes tot hij me van pure ellende geeft waar ik om vraag en goochel creatief met speciale offertes voor de beurs, de kleur van het vasttapijt voor de stand en de organisatie van een wetenschappelijk praatje dat gepland  staat voor zondagmorgen. Zalig!  Volgens mij ben ik een stress-addict of gewoon een regelnicht…of… en dit kan ook… gewoon een normale multitaskende vrouw en su salsa?

multitasking-woman

Getagged ,

Geef een reactie

