Laatste blog

Nog snel even een laatste blog vóór morgen de wereld ophoudt te bestaan. Is het overigens ook geweten hoe laat de apocalyps precies staat gepland? Kwestie van te weten of het de moeite waard is om ‘s morgens om 7u uit bed te komen en in de file te gaan staan. En vergaat de hele wereld of vallen alleen de menselijke bewoners boem pats dood op de grond? Het is maar om te weten hoeveel zakken voer ik voor mijn hondje moet voorzien om het nog een jaar of tien alleen te kunnen uitzingen. Ze is een beetje een juffershondje en ik zie haar nog niet meteen op konijnen jagen…
Om de kwestie nog wat ingewikkelder te maken: vandaag beweert een collegaatje dat de wereld volgens de maya’s nieto p 21 december vergaat, maar ergens tussen 21 en 23 december. Niet leuk voor de winnaars van de kerstloterij van dit jaar: op 22 december miljonair en op 23 december zo dood als een pier. Best wel zuur, hoor.
Verder onderzoek op internet leert mij dat het overigens niet echt over een kalender gaat maar een aankondiging van een grote omwenteling, de terugkeer van de één of andere god van de Oorlog. Andere bronnen stellen dan weer dat de maya’s er na de komst van de Spanjaarden simpelweg niet meer toekwamen om verder te werken aan hun kalender omdat hun beschaving min of meer van de ene dag op de andere ophield te bestaan. En nog andere pagina’s weten me te vertellen dat aangezien de maya’s geen rekening hielden met de gregoriaanse kalender, de wereld in feite al een paar dagen geleden had moeten vergaan.
En dan zijn er de theorieën van de believers: een enorme zonnestorm verschroeit de planeet (is het misschien een goed idee om onze SPF-lotions in de aanbieding te zetten?) , de magnetische polen van de aarde keren plots om en een mysterieuze planeet zou met de onze in aanvaring komen (where’s Bruce Willis when you need him?). Alleen wie naar het Franse gehucht Bugarach verhuist zal op miraculeuze wijze gespaard blijven van het onheil. Omdat er daar dan een berg opensplijt en toegang biedt tot andere werelden. Klinkt logisch.
Alleszins, ik ga het zekere voor het onzekere nemen en mijn job niet voortijdig opzeggen en rustig verder werken aan mijn kerstplannen. En wie weet, misschien brengt de grote omwenteling die de maya’s voorzagen mij wel het winnende lot van de kerstloterij en dan nodig ik jullie allemaal uit voor een barbecue op de rots van Bugarach!

8010849-the-end-is-near

Getagged , , ,

Geef een reactie

