Herfstdipje

Ik heb geloof ik een beetje een herfstdipje. Zodra de bladeren van de bomen beginnen te vallen, de dagen korten en de toiletbril ‘s morgens koud aan de billen voelt, overvalt me steeds een onbestemd gevoel van droefheid, gemengd met een tikje verveling en een snuifje ‘moeder, waarom leven wij’. Rond kerst gaat het meestal weer beter, want dan ben ik afgeleid door kerstdecoraties, zingende kerstmannen en de romantiek van de kerstverlichting. Maar vóór het zover is, moet ik dus eerst door mijn obligate herfstdipje.

Het zal er wel mee te maken hebben dat de herfst laagseizoen is op het werk en de stressniveaus dus zwaar zakken. En laat ik nu net een stressjunkie zijn. Ja, ik beklaag me graag over de werkoverlast, zoals elke welgeaarde Vlaming, maar eigenlijk vind ik het geweldig. Hoe drukker, hoe liever.

En het veranderende weer. Door het raam naar buiten kijken naar een blauwe lucht en stralende zon stemt toch net iets vrolijker dan grijze regenwolken. Niet dat het hier in Spanje zoveel regent, maar toch, oktober en november zijn niet meteen de zonnigste maanden van het jaar.

En dit jaar komt daar dan het algemene gevoel van negativiteit bij, dat heel Spanje in de greep houdt. De cijfers zijn er dan ook naar… en zelfs de reportages op de televisie gaan niet langer over Spanjaarden die rijkdom en succes hebben gevonden in het buitenland, maar over steuntrekkers die rond moeten komen met 300€ per maand, mensen die uit hun huis zijn gezet, jongeren die wegtrekken naar Engeland en Duitsland omdat er hier geen werk is te vinden… Opwekkend materiaal is het niet.

Ik kijk dus al vol spanning uit naar het seizoen van de melige kerstfilms, de twinkelende kerstlichtjes en zeemzoeterige villancicos… zucht…

Getagged ,

8 thoughts on “Herfstdipje

  1. En juist in dat seizoen van de melige kerstfilms, de twinkelende kerstlichtjes en zeemzoeterige villancicos kom ik u bezoeken dan. Dat gaat leuk worden… Zal ik maar veel Cote d’Or meepakken voor u?

  2. Natuurlijk, dat kan het bij mij ook wel eens zijn… Zit sinds vorige week met een onverklaarbaar gelaten gevoel en weinig energie. Ik dacht al dat ik dringend wat vitamientjes moest bijtanken. En na de herfstdip komt de winterblues, dus dat belooft niet veel goeds voor januari en februari🙂 Ik zal dadelijk toch maar voldoende mandarijntjes meebrengen van de winkel…

    • Wist je dat er meer vitamina C in appelsienen zitten dan in Mandarijntjes, en zelfs nóg meer vitamina C in rode paprika? (toevallig vorig week ontdenkt bij nazoekwerk over de kakadu-pruim, een nieuw ingrediënt in één van onze lotions) Overigens, wat je nodig hebt is vitamina D, dus ofwel slik je levertraan ofwel ga ja onder de zonnebank. Zal ik alvast staaltjes lotion opsturen?

Geef een reactie

