Shopaholic?

Vraag aan de vrouwelijke lezers: is het normaal bijna elke maand iets nieuws voor jezelf te kopen? Zij het een paar schoenen, een handtas, een jurkje? Hoewel ik dacht mezelf bijzonder onder controle te hebben tegenwoordig, blijkt het lijstje van de aankopen van dit jaar, na even mijn geheugen te hebben uitgewrongen, toch niet onaardig:

1 paar rode naaldhakken (zelftoegekende beloning voor het harde werken bij de voorbereiding van Cosmobelleza)

2 broeken en 3 basic topjes  (want ik had  ‘niks om aan te doen’ voor Cosmobelleza  en droeg uiteindelijk twee dagen een jurkje)

1 pompoenhandtas (want wie kan leven zonder een handtas in de vorm van een pompoen die zich om middernacht UI-TE-RAARD in een paardenkoets verandert en zijn tipsy eigenares veilig thuisbrengt? En, heb ik het al gezegd, de vorm van een POMPOEN heeft?)

1 jurkje van topshop om de lente in te huldigen (een nieuwe lente, een nieuw begin – toch in de klerenkast)

1 paar spotgoedkope  (7€ – ‘daar kunde toch nie voor sukkelen, hè’) platte sandalen om tijdens de koffiepauze op het werk snel even over en weer naar SJD te lopen om fruit te kopen, wat nogal moeilijk is op torenhoge naaldhakken

1 ook al spotgoedkoop (9€) gebloemd giletje waarvan iedereen zegt dat het ‘muy bonito’ is en me fantastisch staat.

1 zwart met rood jurkje voor meetings op het werk (gekocht toen ik in het shoppingcenter balonnen ging kopen voor de verjaardag van mijn baas en ik, aangezien ik dan toch in het shoppingcenter was, besloot dat ik best wel even in een paar winkels kon gaan ‘kijken’. Het vlees is zwak, de Bijbel zegt het al)

1 gevlochten beige handtas (want laten we wel wezen, een pompoen is niet altijd even makkelijk te combineren)

1 zwart jurkje ter vervanging van drie exemplaren die worden afgedankt (wegens absoluut legitieme redenen, la duda ofende)

En een rood simi-leren vestje van Morgan dat zwaar afgeprijsd en met duidelijk mijn naam erop  op mij hing te wachten in de Corte Inglés. (Mijn naam stond erop, dat zegt toch genoeg???)

Wat denken jullie? Ben ik een  shopverslaafde? Moet ik dringend de ASA (anonieme shopaholics) bellen?  Is dit een normale lijst voor 7 maanden? Mijn echtgenoot lijkt te denken van niet, maar die heeft dan ook een uniform voor het werk en loopt in het weekend de helft van de tijd in zijn boxershort rond… Graag advies…

Image

5 thoughts on “Shopaholic?

  1. Heeft niet iedereen iets waar ze altijd voor zwicht? Voor mij waren dat vroeger handtassen en juwelen (voornamelijk oorbellen). Met onze verhuis heb ik de handtassen gereduceerd naar drie exemplaren en eigenlijk is er dat nog eentje te veel. Juwelen zijn ook maar de helft van wat ik had in België en die draag ik ook maar af en toe (ik ga niet mijn zilveren hangers aandoen om hier het appartement te poetsen).

    Bij de meeste vrouwen is volgens mij de helft van hun kleerkast gevuld met dingen die gekocht zijn voor een specifieke reden. Die reden blijkt dan alleen nooit te gebeuren, zodat die helft nooit (of amper) gedragen wordt. Is dat een probleem? Misschien, maar dan hebben véél vrouwen een probleem🙂

    Zolang je jezelf niet bankroet koopt, denk ik niet dat je professionele hulp moet inschakelen🙂

    • Een hele opluchting te horen dat het nogal meevalt met mij! Handtassen was ook een tijdlang een echte verslaving voor mij, maar dat is ondertussen eigenlijk voorbij (vooral omdat ik het grootste deel van mijn tijd gewoon op kantoor zit). Schoenen blijven een zwakke plek, want bij elk jurkje past wel een ander paar schoenen! Juwelen koop ik zelden of nooit omdat ik ze uiteindelijk nooit aandoe… en wat ik koop is over het algemeen niet al te duur, gewoon zara, mango en dat soort dingen… dus bankroet zou ik er in principe niet van mogen gaan!

  2. Andrea Zijlstra zegt:

    Don’t worry Karolien – pompoenvormige handtassen heb je nooit genoeg! (En ik kan weten hoe leuk die van jou is😉 )

  3. Jessica De Roover zegt:

    Dat lijkt me nog geen shop verslaving die uit de hand gelopen is. En zeggen ze ook niet: geld moet rollen, om de economie op gang te houden?
    Mijn shop verslaving ligt meer bij boeken en films. Als je weet dat ik nog altijd thuis woon en dus maar één kamer heb, en dan het aantal boeken telt dat hier staat, kan je spreken van een klein probleempje. Ik heb 1 grote kast voor kleren en shoenen, een bed, en voor de rest boeken en dvd kasten. En de boeken staan momenteel zo in en op de kast dat er zo veel mogelijk in gaan. Jaja, je kan boeken ook stapelen in alle mogelijke richtingen om alles een plaatsje te kunnen geven🙂
    En kleren heb je trouwens altijd nodig. Je weet rouwens nooit wanneer die ene gelegenheid zich eens voor doet waarop je dat perfecte kleedje een keer kan aandoen …

    • Fantastisch wat je net zei: geld moet rollen om de economie op gang te houden! Mocht Gary zich nog eens beklagen dan zal ik hem zeggen dat ik alleen maar probeer de Spaanse economie van de ondergang te redden😉 Boeken zijn een andere grote uitgavepost, ja, maar dat weiger ik als luxe of consumptiedrang te bekijken. Boeken is een categorie apart, food for the mind!

Geef een reactie

